Balansaanpassingen 1/11

Om de kaartbalans in Clash Royale in de gaten te houden, spelen we het spel en kijken we naar de statistieken, met name de gebruikscijfers van een kaart en de overwinningspercentages. We voeren maandelijks balansaanpassingen door om de gameplay te finetunen en zo leuk mogelijk te houden.

Bij deze balansaanpassingen kijken we naar de ijsgeest, de ijsgolem, de woedespreuk en de infernotoren.

IJsgeest: bevriezingsduur verkort naar 1,5 sec (was 2 sec)

De ijsgeest wordt veel gebruikt in de hogere arena’s, maar dit ijskoude wezentje stopt tegenstanders nu iets te lang voor maar één elixir.
IJsgolem: doodsschade verhoogd met 74%

Deze aanpassing zorgt ervoor dat de doodsschade van de ijsgolem skeletten doodt (op toernooiregellevels).
Woede: boost verhoogd naar 35% (was 30%)

Hoewel de woedespreuk leuk en krachtig kan zijn als je deze in de arena laat vallen, wordt deze niet veel gebruikt. Door het effect te verhogen zou de kaart een interessantere keuze moeten worden.
Houthakker: woede-effect verhoogd naar 35% (was 30%)

Voor consistentie met de bovenstaande aanpassingen aan de woedespreuk.
Infernotoren: levenspunten verminderd met 6%

De infernotoren is nu het verdedigingswerk bij uitstek en het gebruik van ‘zware jongens’ (golem, enz.) wordt zo minder interessant. Het is soms ook moeilijk om de toren efficiënt te vernietigen. We hopen beide problemen op te lossen met deze kleine vermindering van de levenspunten.

Voor het laatst bijgewerkt: 6 februari 2017 om 09:09

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *